tisdag 14 januari 2014

Träna med bebis

 

Mammor, våra älskade små mirakel växer så de knakar, både i bebis kroppen och kanske mammas rygg. Jo, för bebisar är tunga att gå och bära på! 

Av den anledningen vill jag höja KNÄBÖJET!

När jag tränar hemma i mitt hemmagym är bebis med, sitter i babysittern och tittar på, vissa övningar kan jag kombinera att göra samtidigt som jag ger bebis fotmassage. Det gillar han!

Min favorit övning är knäböj och press - med bebis!

Jag kramar om bebis och går ned i ett knäböj, sedan ställer jag mig upp och lyfter bebis över huvudet (press), håller bebis i kroppen under armarna. Bebis älskar att bli buren upp i luften, han leker och jag tränar på samma gång. Vill inte bebis, då använder jag fria vikter eller något annat tungt här hemma.

Mammor, ta hand om era kroppar, träna dem för att orka lyfta och bära era barn. Vi MÅSTE göra detta om vi vill att ryggen och våra kroppar ska hålla.

Komihåg att det är träningen som ska anpassas efter er livsstil, inte tvärtom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar