söndag 23 februari 2014

HSP - är du också det?

Att vara HSP kan ta på krafterna.

Vet man inte hur man ska hantera sin omgivning som HSP:are så hamnar man ofta i känslomässiga situationer som man inte förstår.

Jag sitter på bussen och var glad när jag gick på, nu plötsligt har jag ont i magen. Vart kom ångesten ifrån? Jag vänder och vrider på tankarna, men kan inte komma fram till varför jag plötsligt skulle må så dåligt. Om jag då vetat att jag var en HSP:are, då hade jag nog tittat mig runt omkring, för bredvid mig har det ju satt sig en människa som jag verkligen ser mår jättedåligt!

Jaha, det var inte min ångest, det var någon annans ångest som kladdade av sig på mig! När jag förstår det, då kan jag ju borsta bort den, tänka att det går över när jag går av bussen. Det var inte min ångest. Så jag kan fortsätta att vara glad snart, håll ut! Istället för att hela dagen försöka förstå, varför JAG känner mig så låg.

Är du också en HSP:are? Testa dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar