fredag 28 februari 2014

Förlossning - JA vi gör det igen!

Lite galen är man nog.

För genom hela förlossningen tänkte jag ändå, det här kommer jag göra igen.

Jag tänkte det när värkarna var som värst.

Jag tänkte det när jag sprack lite grann, bara 6 stygn.

Jag tänkte det när de skulle sy ihop och hade missat att bedöva på ett ställe. AJ! Ja nu vet man hur det känns när någon syr i en där nere utan bedövning. Inte att rekommendera. Hon sa 'förlåt' och var snabb med bedövnings sprayen efter det i alla fall.

Jag tänkte det när eftervärkarna kom, hmmm härligt med jättemycket mensvärk direkt efter en förlossning.

Jag tänkte det när jag fick sitta lite på sned och knappt våga kissa i 2 veckor efteråt.

Vill ha fler barn, men först ska jag vara snäll mot min kropp något år. Det har den förtjänat, så den kämpat! Tack kroppen - nu är det ditt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar